●  Alimentatia si boala Alzheimer:
 
Meniul oferit rezidentilor Centrului "Sfantul Gheorghe Biruitorul"este diversificat si acopera necesarul de nutrienti pentru adulti. Diversitatea alimentelor corespunde cerintelor medicale stabilite pentru boala Alzheimer. Astfel, meniul zilnic este alcatuit din: 3 mese pe zi (de baza), 2 gustari pregatite in acord cu sfatul medicului, apa plata sau sucuri naturale de fructe.
 
O alimentatie sanatoasa presupune: alternarea legumelor, completarea necesarului de proteine de calitate din carne slaba (peste si pui), o digestie usoara prin ingerarea zilnica a fibrelor din paine si cereale integrale, cat mai putina sare si cantitati considerabile de fructe sau sucuri de fructe. Cercetatorii au descoperit ca pacientii in varsta cu un nivel scazut de vitamina B12 sunt de doua ori mai predispusi sa sufere leziuni ale creierului in comparatie cu cei care au un nivel ridicat de vitamina B12.
 
●  Importanta alimentelor pentru organism:
 
Vitaminele B - In timp ce toate acestea sunt importante pentru sanatatea creierului, vitaminele B12, B6 si acidul folic au un rol esential pentru ca, toate impreuna, ajuta partile creierului sa "comunice" intre ele.
Sfat: Consumati suficiente B-uri prezente in carnea slaba, peste si carne de pasare, leguminoase (linte, mazare, fasole), cereale integrale, fructe, legume si soia!
 
Fibrele - Unele dintre ele ajuta creierul sa mentina in interior un flux de energie regulat, in timp ce altele il ajuta sa elimine din corp toxinele nocive, evitand astfel ca ele sa ajunga la creier.
Sfat: Consuma o varietate de alimente bogate in fibre, incluzand zilnic in alimentatie cereale integrale, leguminoase, mazare, fasole uscata, precum si legume si fructe!
 
Grasimi indispensabile - O mare parte a creierului este constituita din ADH, o forma de acizi grasi Omega 3 care, ca si vitaminele B, permit creierului sa proceseze informatiile.
Sfat: Consuma grasimi care favorizeaza dezvoltarea creierului, incuzand alimente cum ar fi pestele - sardine si somon. Uleiurile vegetale (de in, soia si rapita) sunt o alta excelenta sursa de acizi grasi Omega3!
 
Antioxidantii - protejeaza creierul impotriva imbatranirii. Vitaminele C si E, precum si alti antioxidanti ajuta la combaterea procesului de imbatranire a creierului care este principala cauza a declansarii bolii Alzheimer.
Sfat: Consumati legume si fructe colorate, bogate in antioxidanti, cum ar fi cele verzi (praz, mazare, castraveti, marar, patrunjel, leustean, spanac, salata verde, stevie, leurda), rosii (tomate, sfecla), portocalii (morcovul este cel mai indicat) si violet (patlagele vinete)!